O TEM, KAJ JE SEZONSKO

Sedaj, ko je svet postal tako majhen, da lahko kadarkoli dobimo kadarkoli, je kar težko izbrskati informacije o tem, kaj pravzaprav lokalno cveti in se lahko kupi sveže. Ali pa je ravnokar zraslo.

Glede na to, da sem zrasel v mestu in imajo v merkatorju pač vedno vse pač ne vem kdaj kaj raste. Zato sem si ustvaril lušten seznam, kdaj je kaj v "sezoni".

Januar:
Por, zelena, hren, pesa

Februar:
Por, zelena, zelje, rdeče zelje, korenje

Marec:
Šparglji

April:
Šparglji, mlada čebula, redkvice, mlad krompir, kreša, pesa

Maj:
Bezeg, šparglji, grah, stročji fižol, rukola

Junij:
Češnje, brokoli, maline, fižol, bučke, kumare, paradižnik

Julij:
Češnje, brokoli, maline, fižol, bučke, kumare, paradižnik, koromač, koruza, artičoke, jagode

Avgust:
Jabolka, fižol, jagode, brokoli, korenček, por

September:
Gobe, bučke, malancani

Oktober:
Jabolka, hruške, bučke, cvetača, ohrovt, slive

November:
Jabolka, hruške, ohrovt, slive

December:
Zelena, zelje, zelena, buče, pesa


Ko bo tole bral nekdo, ki dejansko ve, kdaj kaj raste se bo držal za glavo. Ampak je vseeno tole moja groba ocena. Je pa res tudi, da lahko vredu jabolka dobimo kar celo leto naprimer. Pa kakšno drugo stvar tudi.

Če pa si želite vedeti kaj počnem, pa je odgovor, da zadnje čase preveč.

Ampak. Vseeno mi nič hudega (jem zadosti).

:)

6 komentarjev:

  1. jaz vzamem maj z bezgom in rukolo :) babica nam je vedno delala ocvrti bezeg in sedaj imam spet proustovski moment :)

    OdgovoriIzbriši
  2. vau lepa! tole bom pa kopipejstala v worda, if I may :)

    OdgovoriIzbriši
  3. super seznam...komaj čakam na redkvice, špinačo, solato in cel majski seznam ♥

    OdgovoriIzbriši
  4. Živjo, Pehtran!:)

    Tvoj blog sem takoj dodala na seznam in ga z veseljem spremljam. Tale seznamčič je super! Ravno pred nekaj dnevi sem si belila glavo, kaj je zares sezonsko marca:) Zanimivo foro imajo na BBC food, kjer ti naštejejo, kaj je sezonsko, pa še recepte predlagajo. Res fino. http://www.bbc.co.uk/food/seasons

    OdgovoriIzbriši
  5. pod marec obvezno še regrat!! :)
    mi imamo drugače v naši hladni temni lopi zad za hišo celoletno spravljen krompir, jabolka, kislo zelje, pa v mivko zakopane korenčke in peso.
    se pa držimo in res poskušamo jesti sezonsko - čez zimo zelje, ko pride ven radič in regrat, al pa našo zelenjavo, ki smo jo vložili. včeraj smo npr končno oružili fižol. zdej se bo jelo mineštre. :)

    OdgovoriIzbriši