O TEM, KAKO BOM PICO ZMERAJ DELAL

Ko sem bil majhen sem se neskončno bal dveh stvari. Naše kleti (kar je klasika) in Zvezdane Mlakar. To pa zato, ker je imela eno čudno otroško oddajo in je bilo neverjetno strašljivo. Zvezdni prah se je imenovala. Sedaj sem odrasel in se je ne bojim več, prav nasprotno, vesel sem, če jo vidim v gledališču, ker se potem spomnim te zgodbe in se zmeraj nasmejim. Pa ne vem zakaj mi je prišlo na misel, da sem se zmeraj jezil, ko sem bil majhen, ker sem zmeraj izgubil viteške meče za možičke tako, da so mi zmeraj ostali samo gusarski. Ah, travme iz otroštva.

Ampak. Vse to pravim zato, ker sem danes delal pico. Pica je ena dveh stvari, ki sem jih znal skuhat, ko sem se preselil. Potem, ko sem jo danes delal, in je izpadla kar fino, upam, da jo bom lahko delal še recimo svojim vnukom. Ker bi bilo zabavno in bi jim lahko govoril, da to delam že od mladih nog in jim govoril, kako je bilo vse drugače, ko sem bil mlad in smo mladi starejše spoštovali. :)

V glavnem:


DOBRA STARA PICA:
(recept za eno klasično pico)

Ne vem, zakaj sem nor na vse, kar je povezano s testom. Najprej v pol kozarca vode s sladkorjem zdrobimo kocko kvasa. Dodamo tudi majčkeno mleka in damo na toplo, da kvas vzhaja. Nato kvas zlijemo v veliko skledo in dodamo toliko moke, da se vse sprime v lepo kepo, ki jo potem gnetemo v fino testo. Jaz gnetem kar na roke, kakšnih deset minut, ker mi je to kul. Potem je testo tudi čisto gladko. Se je treba kar potrudit. Potem damo testo na toplo, da dvajset minut vzhaja.



Med tem naribamo sir (navaden jošt je super) in nasekljamo česen, če nam je to všeč.

Ko testo vzhaja, ga položimo na pekač, ki ga prej naoljimo ali pa ga položimo na peki papir ter razvaljamo ali pa raztegnemo na željeno velikost. Nato testo prelijemo z paradižnikovo mezgo, potrosimo z origanom in česnom, gor položimo rezino kuhanega pršuta in vse skupaj posujemo s sirom. Jaz sem gor postavil še svežo baziliko, ki sem jo skrbno čuval od predvčerajšnjim.



Potem se pica peče na 190C 25 minut.


Možnost za zafrknit: 7/10 (čeprav je pečica vse bolj prikupna nam jo lahko marsikaj zagode)
Umazanija: 7/10 (moka je kar težka reč za pomit, sploh pa umažem zraven še cel pult)
Užitnost: 7/10 (zelo fina reč, ne za vsak dan ampak super za kakšno luštno kosilo)

Ste vedeli, da so pico jedli revni italjanski kmetje, ki so nanjo dali pač tisto, kar so imeli.

So pa dobro pogruntali.

Čemu se pa vi ne boste nikoli odpovedali?

6 komentarjev:

  1. jaz se pa zvezdane še zdej bojim. travma bo za zmeri travma. :) in tudi jaz sem danes potem le neki jedla in to je bil kos pice! ni imela bazilike frišne tako kot tvoja, se je pa prou prilegla.

    OdgovoriIzbriši
  2. res?! meni je pa ravno ta oddaja zvezdni prah bla ful všeč! hec.
    jaz se bojim pa ravno pico pečt. to se mi je vedno zdel, nevemzakaj, takooo velik podvig! tvoja zgleda slastna :)
    p.s. jaz si tako želim en lonček sveže bazilike sredi zime - mogoče veš/poveš kje bi se ga morda dalo dobit?

    OdgovoriIzbriši
  3. @Helena: Baziliko se da dobit recimo v maksiju, lončke tudi, pa mislim, da v kakšnem drugem velikem centru tudi.
    Jaz se pripravljam na projekt, da jo bom sam gojil. Ampak še ne vem kako.

    OdgovoriIzbriši
  4. yummy pizza. Kaj k bi ti kej snacks zacel delat za EDŽ... recimo pizzo? ;) Zvezdni prah je bil pa le fajn! No mogoče si se bal zvezdnega prahu k se je tako lepo lesketal (pač nam puncam je blo pa ravno to ušeč)

    OdgovoriIzbriši
  5. Pica je res super zadeva in dejansko lahko namečeš nanjo vse, kar ti ostane. Vendar pa jo jaz poskušam (če se le da) narediti z mocarelo, se mi zdi, da je res boljšega okusa kot pa s kakšnim ementalerjem :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Joj Gašper, se moram kar strinjat s tabo. Zvezdni prah je bil res strašljiv. Še glasbeno ozadje je bilo tako strašno (ali se mi je pa le tako vtisnilo v spomin). In vsakič, ko vidim Zvezdano Mlakar, se mi zazdi, da mora biti en zloben lik =)

    Sicer pa jaz že od malih nog delam špagete s paradižnikovo omako po očijevem receptu in brez tega enostavno ni tedenskega jedilnika =)In po novem tudi ne brez korenčkove juhe, ful hvala za idejo in recept.

    OdgovoriIzbriši