O TEM, KAJ MI JE POVEDAL MARTIN


Od vseh slovenskih prazničnih jedi in občajev mi je najljubše martinovo. Sicer niti ne zato ker takrat iz mošta nastane vino, temveč toliko bolj zato, ker so na mizi same fine reči. Pri nas doma martinovega nikoli nismo pretirano praznovali, smo pa celo jesen jedli kaj z martinove mize. Tako mlinci in rdeče zelje meni predstavljajo tisto jesensko jed, ki za nekaj kratkih mesecev s prestola izpodrine celo lazanjo. Zato je bil že skrajni čas, da se tudi sam lotim tega martinovega podviga. Ker lahko velike količine domačih mlincev vedno dobim pri babici sem se lotil drugega dela, rdečega zelja. 

RDEČE ZELJE:
(recept za martinovo pojedino)

Splošno znano dejstvo je (;)) da moja babica naredi najboljše rdeče zelje daleč naokoli. Recep se začne takole. Na malo olivnega olja prepražimo čebulo. Samo toliko, da malo postekleni. Nato v lonec vržemo narezano rdeče zelje, približno eno malo glavo za dve osebi. Zelje potem tudi malo solimo, dodamo naribano jabolko, malo kumine ter dva lovorova lista ter zalijemo z rdečim vinom. Če vina nimamo ga lahko nadometimo z žlico kisa. Pustimo, da se zelje kuha in ga vsakih deset minut malo premešamo. Dodamo tudi malo vina če ves izhlapi. Zelje nato počasi kuhamo na majhnem ognju kakšnih 45 minut. Lahko pa tudi kakšno minuto več.



Možnost za zafrknit: 6/10 (se mi zdi, da bi bila lani kaj tekega prete\ka naloga, ker bi se mi sigurno kaj prijelo)
Umazanija: 4/10 (lonca nisem takoj pomil ali splaknil a vseeno nisem imel pretiranih težav)
Užitnost: 7/10 (čeprav sem vsem navodilom do potankosti sledil nisem še uspel ujeti okusnosti babičine kuhinje. Ampak imam občutek, da mi bo v naslednjih poskusih uspelo)

Tako. Ste opazili da malo manj blogam? Moram priznati, da sem se malo polenil. Ampak samo za bloganje. Za kuhanje niti ne. Čeprav je res, da vse manjkrat skuham kaj čisto novega. Ampak naj mi to služi kot opozorilo. Opozorilo temu, da zamujam čisto drug čudovit svet kulinarike. 

Kaj novega ste pa vi skuhali zadnje čase? 

6 komentarjev:

  1. A gres šteje? =P saj, vem blazno težko, ampak tako je ko živiš študentsko življenje :)

    OdgovoriIzbriši
  2. To je pa manjkalo na Martinovi mizi. Rdeče zelje. Super zgleda. Mlinci so pa bili (brez babice;).

    OdgovoriIzbriši
  3. priporočam Chilaquiles con pollo...nekakšna mehiška varianta mlincev... :D

    OdgovoriIzbriši
  4. Rdeče zelje je poklon Martinu in jeseni...vsaj zame...obvezno z veliko jabolki in rdečim vinom.

    No, zadnjič mi je uspelo naredit opečene kruhke z karameliziranimi jabolki in sirom - za prste polizat :D

    OdgovoriIzbriši
  5. Ha, mi smo imeli isto, rdeče zelje & mlince. Z mesnimi dodatki. :D

    Ampak kuhar je bila pa naša mami, tko da se ne morem nič pohvalit :)

    Hm zadnje čase nasploh, so pa spring rollsi bli novi v moji kuhinji. Madonca so me kr utrudli, ampak jih je pa ful dobro jest pol na koncu :D

    OdgovoriIzbriši
  6. Kot prvo - ful sem vesela, da si spet nazaj. :)
    Rdeče zelje je super dobro (še posebej, če ga pripravijo mati :)).
    Kuham pa zadnje čase, ko 'lovim' vsako minuto dneva, bolj ne kot ja. Žal. Peka pa še ostaja :).

    OdgovoriIzbriši