O TEM, KAKO SE PRIPRAVI MIZO

Pred kratkim sem v roke prijel kuharico sestre Vendeline, ki ima sicer malo slik, ampak so zato jedi toliko boljše in kar sline se ti cedijo, ko le to bereš.

Ampak. V bistvu mi je bilo najbolj zanimivo brat prve strani knjige (ja knjigo berem od začetka do konca), na katerih je lepo razloženo kako mora biti miza pogrnjena:

"Na osebo moramo računati vsaj 60 centimetrov dolžine mize, za silo bo šlo tudi 50 centimetrov. Za vsakega gosta postavimo najprej velik plitev krožnik, ki mu lahko rečemo okrasni krožnik ali podkrožnik. Ta ostane ves čas na mizi in nanj postavimo druge krožnike, ki si sledijo glede na jedilnik. Prav je, da na podkrožnik denemo lep partiček, da pri streženju ne žvenketa preveč. Podkrožnik je lahko navaden plitev krožnik, še lepše in bolj praktično je, če je malo večji. Podkrožnike lahko posebej kupimo in so lahko bleščeče kovinski, stekleni, porcelanasti, keramični ipd..." iz knjige Kuharice sestre Vendeline, Vale Novak, 1994



Meni, ki ponavadi juho pojem kar v kuhinji, vse ostalo pa na okenski polici se zdi to znanstvena fantastika.

Kaj pa vi, pogrinjate mizo?

4 komentarji:

  1. Jaz sem nekoč poslušala, kako pripravljajo mizo pri protokolarnih večerjah in je bilo prav zanimivo :)

    sem pa tudi jaz za bolj na hitro, če jem sama, sicer je pogrinjek skoraj obvezen (nimamo pa nobenih podkrožnikov ali česa podobnega)
    :)

    OdgovoriIzbriši
  2. če jem sama sem nekaj podobnega kot vidva - na hitro brez posebnih priprav. vedno pa doma delamo pogrinjke če imamo kakšno bolj slavnostno kosilo (rojstni dnevi, božič, novo leto itd.), ampak se vseeno ne držimo popolnoma sestre vendeline. na mizi je plitek krožnik, ki je namenjen glavni jedi, pa globok krožnik za juho, potem krožnik za solato in seveda nož, vilica in žlica. če je na koncu še sladica, priložimo še manšo žlico. nepogrešljivi so kozarci za vino in prtički. :)

    sem pa dvakrat pomagala pri pripravi mize in strežbi na novi maši (ko fant, ki se je odločil za duhovništvo, prvič mašuje - po nejgovi prvi maši je ogrooomna žurka s kosilom, sladico, malico in večerjo). to pa so ble priprave - vse mora biti v liniji. smo linije merli z vrvico :). ampak ko pa pogledaš fotke na koncu....... uau :D. vse barvno in linijsko usklajeno. res nor občutek ko vidiš, kaj si uspel naredit z veliiiiko truda.

    drugače pa js prav rada pripravljam pogrinjke in se igram z oblikovanjem prtičkov.

    OdgovoriIzbriši
  3. odkar sem 'na svojem' (beri: ne živim več z družino), največkrat jem kar v *khm* postelji...
    sicer pa je običajna praksa za mizo nekako samo tista zadeva, namenjena zaščiti in dekoraciji (je tudi to pogrinjek?), krožnik s hrano, potreben pribor in prtiček. simple.

    OdgovoriIzbriši
  4. meni so pogrinjki luškani. sama se trudim s kakšnimi luškanimi papirnatimi prtički. za ustvarjalne večerje imamo posebne krožnike, za vsak dan pa navadne :) bolj kot s temi podkrožniki mi je fino poizkušat z raznimi prti na mizi 8po možnosti pikastimi), pogrinjki, da prta ne zapackaš in potem s prtički - da je vse malce bolj igrivo.

    Tista zadeva z vrvico od Nine iz Mozirja se sliši pa prav super. Ko nas bo več za mizo ;)

    OdgovoriIzbriši