O TEM, KAJ SE POČEL V DALMACIJI

Babice iz nekega razloga neverjetno dobro kuhajo. Čeprav sem najprej verjel, da so za tem le leta prakse me počasi začenja skrbeti, da temu ni tako. Tudi zato, ker so pri triindvajsetih že kuhale tako zapletene jedi, da si jih moral začeti v torek, če si jih želel jesti v nedeljo. Jaz pa na jed sploh ne pomislim, če je priprava daljša od ene ure. Zato me začenja skrbeti, da ne bo kakšna slastna jed slučajno izumrla. Ali pa izšla v kakšni skrajšani ali instant različici. Tako kot knjige. Zato objavljam recept moje druge babice (ne tiste, ki jo poznate), ki ima jasne primorske korenine.

PAŠTICADA Z NJOKI:
(recept, ki ga moraš začeti v torek)

Pašticada je izjemno komplicirana jed, ki se je ne bom niti poskusil lotiti. Zato vam prenašam le nezapisano ustno izročilo, ki zna biti na trenutke pomankljivo. Torej. Najprej pri mesarju kupimo meso za pašticado. Sicer ne vem kakšno meso to je, poleg tega, da je dobro, ampak mesar bi že moral vedet. Potem ga prešpikamo z raznimi začimbami in česnom ter ga pustimo da se čez noč namaka v (vinskem) kisu, čemur priložimo tudi malo korenja in kakšne druge zelenjave. Naslednji dan meso skuhamo, vmes ga zalijemo z vinom, potem ga pa pustimo stat še kakšen dan. Potem je pašticada končana. 


Možnost za zafrknit: 12/10 (Verjetno precejšnja. Jaz to raje prepustim mojstrom.)
Umazanija: -/10 (eh meh, pri babici moram le redko pomivat.)
Užitnost: 10/10 (Tole je fenomenalno. Še posebej če je zraven tudi morski zrak.)

Ena stvar, ki se mi zdi precej zanimiva je, ta, da moja babica pravzaprav vsak dan kuha jedi, ki so okusne in predvsem hitro pripravljene in včasih le redko drugačne od jedi, ki jih kuham jaz. Jedem, ki so bolj komplicirane se izogibajo, ne ker bi se jih bale tako kot jaz, temveč zato, ker se jim pač ne da. In tako je krog sklenjen. Pa vendar to še vedno ostaja eno veliko potovanje. Čeprav na koncu pristanemo tam kjer smo začeli. S to razliko, da na vsake toliko z levo roko naredijo najbolj slastno kosilo za celo družino. 

Nindžđe. 

Česa se pa vi nikoli, nikoli prav nikoli ne boste lotili v kuhinji?

6 komentarjev:

  1. Mogoče zveni grozno, ampak verjetno se ne bom lotila priprave solate. Kakršnekoli vrste. Kot imaš sam fobijo pred pečicami jo imam jaz pred zeleno solato, paradižnikom, kumaram in vsem, kar ponavadi spada v solato.

    Kar strese me, ko že pomislim na to :S

    OdgovoriIzbriši
  2. a njoke pa kupi? :P

    ni tko dolgo nazaj, ko sem na glas komentirala, da se sušija ne bom nikoli lotla.. brez veze sploh :) pa do pred kratkim sem imela fobijo pred kvašenim testom. ha, kdo bi si mislu, da je ozdravljena :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Ah, njoke naredi kar sama. In to z levo roko. :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Ah, i meni je baka iskuhala pašticadu prošli tjedan. I to bez suhih šljiva.

    OdgovoriIzbriši
  5. jaz nikoli ne bi pripravila jedi, ki jih tudi sama ne jem - ribe. o grozovitostih tipa vampi, žolca in drugi neokusni "izmečki" kulinarike pa raje ne bi ... ali pa kakšno pripravljanje krvavic - pa ne sama peka, ampak njihovo polnjenje.

    OdgovoriIzbriši