O TEM KAKO ŠLA MOJA BABICA NA POČITNICE

Ta vikend, ko sem bil doma, sem želel svojo babico povprašati o tem, kako se skuhajo krompirjevi štruklji, ker je to ena mojih najljubših jedi, ki jih naredi. Malo sem bil razočaran, ko sem izvedel, da je odšla na morje s svojimi prijateljicami. Čeprav me veseli, da je pri svojih letih še tako aktivna. Bova že kaj skuhala, ko pride domov. 
Nasploh imam slovensko hrano zelo rad. No kar vso južnoslovansko. Štruklji, ajdovi žganci in podobne reči so stvari, ki jih z veseljem pojem, čeprav jih zaradi premalo časa jem le redko. Da kakšnih sarajevskih čevapov sploh ne omenjam.

Vseeno pa sem se odločil, da nekaj krompirjevem štruklju podobnega tudi sam poizkusim naredit. Takole je šlo: 

KROMPIRJEV ŠTRUKELJ:
(recept za en štrukelj za dve osebi, če nista zelo lačni in če ni od moje babice, ker v tem primeru pojem celega sam)

Dva krompirja olupimo, prerežemo napol in skuhamo v vreli vodi. Ponavadi se krompir kuha približno dvajset minut odvisno od velikosti, vendar si jaz kar nastavim uro in potem je kar je. Skuhan krompir previdno vzamemo iz vode ter ga položimo na delovno površino kjer ga speštamo. To moramo naredit čimbolj natančno, če ne so v testu vidni deli krompirja testo pa tudi ni fajn. Krompir potem posolimo in dodamo nekaj masla. Pustimo, da se malo ohladi in vmešamo še eno jajce in toliko moke, da se naredi testo. Z moko je tako, da jo poskušamo porabiti čimmanj. Vse skupaj zgnetemo v kepo. Na začetku se kepa zelo packa in drobi. Potem pa postane zelo podobna testu. Nato pustimo kepo par minut počivati preden jo razvaljamo približno na centimeter debel pravokotnik.




 Med tem, ko čakamo da se krompir skuha pripravimo drobtine. Danes sem jih v trgovini iskal pol ure, potem pa sem kupil kar prepečenec in ga seveda, ker nimamo ničesar s čimer bi naredil drobtine zdrobil kar z rokami in pretlačil z zajemalko. Roke sem si seveda prej umil. Potem v kozici stopimo nekaj masla ter te drobtine malo popražimo. Nujno najprej stopimo maslo, ker če poizkusimo obe sestavini zmešati kar skupaj, se drobtine zažgejo preden je maslo stopljeno (preverjeno). Z ostankom jajca (če ga imamo, jaz sem si ga malo prihranil od prej) premažemo testo nato nanj dodamo še drobtine ter polnilo po želji. Lahko ostanejo le drobtine, lahko pa dodate še sir (kot jaz, kakšen aromatičen ali dimljen, ki se lahko topi, je super, navaden jošt je bolj tako-tako), skuto, dobre koščke šunke ali celo pehtran :) . Vse skupaj zavijemo v štrukelj, štrukelj zavijemo v (čisto) krpo in v kropu (vreli soljeni vodi, isto kot za testenine) kuhamo še 40 minut. Precej dolgo ampak je vredno. Ko je kuhan, ga odvijemo in postrežemo narezanega na kolobarje. 



Zraven se lahko pripravi katerokoli meso ali zelenjava, le, da ima omako. Jaz sem pripravil piščanca v smetanovi omaki z začimbami. Tako na hitro. 


Možnost za zafrknit: 6,5/10 (jaz sem imel kar nekaj težav. Predvsem z drobtinami)

Stopnja umazanije: 7/10 (umaže se precej stvari, tudi pult je težko sčistit, vendar je vredno)
Užitnost skuhanega: 8/10 (zelo fina stvar za kakšen dan, ko imate čas in bi bili radi ponosni nase, da ste skuhali nekaj, kar ni kar tako)

Sicer mi je štrukelj vzel kar nekaj časa (približno 2 uri od začetka do krožnika) vendar ga je potem v hipu zmanjkalo. Tako je s slovensko hrano ponavadi. Traja in traja, da jo pripravimo, potem pa neverjetno hitro izgine. Mislim, da se bom na koncu zaljubil v slovensko kulinariko. Se mi zdi super jesti nekaj, kar so jedli tudi moji stari starši, ko so bili majhni, ko še niso niti vedeli, kaj je avokado in mango in podobne neumnosti, ampak so kuhali le tisto, kar je raslo doma. Se mi zdi, kot en hiter skok v preteklost. 

Katera pa je vaša najljubša slovenska jed? 



11 komentarjev:

  1. nič, vsako objavo bom komentirala, pa kaj. :) tole kosilo zgleda da-ne-rečem-kako fajn. jaz sem recimo včeraj jedla prepečence. se pravi drobtine. :)

    moja najljubša slovenska jed so žganci. krompirjevi, ajdovi, polenta. zraven pa golaž (oz. omaka od golaža, ker tega mesa ne jem). rada imam tudi domačo gobovo župco. obe moji mami odlično kuhata (sej to itak vse babice:).

    ne maram pa goveje juhe.

    OdgovoriIzbriši
  2. Najljubša slovenska jed... hm... ješpran (ričet) od mame :) mmmm - ko smo že ravno pri babicah
    ali pa pečenice pa kislo zelje (čeprou to ni tipično slovensko?)
    za sladico pa blejske kremšnite pa potica

    OdgovoriIzbriši
  3. moja najljubša jed je jota!
    priznam pa, da na primorskem koncu ful slabo poznamo vse te (jaz temu rečem zdrave) stvari kot so ajda, pa žganci. tako da pustim luknjo, da so mi tudi te zadeve fine.

    OdgovoriIzbriši
  4. Bi lahko prepisala komentar od Ninelene.
    Jota (z zeljem, z repo malo manj), fižolovka (ne vem, koliko je to prav tipično slovenska jed), vrzotovka (mineštra z ohrovtom), in seveda štruklji!

    OdgovoriIzbriši
  5. Zanimiva misel: tradicionalne jedi kot skok v preteklost. Žganci = časovni stroj!

    OdgovoriIzbriši
  6. A, danes si pa jedel s krožnika in ne iz skledice :)

    Jaz imam najraje štruklje, žganci in polenta so tut dobri, pa krvavice,pečenice,zelje... Pa še bi se našlo... Samo kaj, ko tako poredko to jemo, da se niti spomnemo ne na to :-S

    OdgovoriIzbriši
  7. Jota, definitivno. Čeprav kislo mleko in žganci na Veliki planini tudi niso švoh ... sploh ne.

    OdgovoriIzbriši
  8. A nej sploh komentiram kera je moja najljubsa slo jed... aja McDonalds ni slovenski ;) hec hec! Jaz mam pa res rada govejo juho. Z nudelni ker kasa nima enakega okusa. Pa se cudna je. Potem pa ceprav dolgo casa nisem marala zimske nedeljske klasike pecenica, repa in matevz moram rect da je kr dobr. Predvsem ne mesni del (ceprav dobr pecena pecenica je tud kr ... no dobra) Pa gres. Mogoce bi se se kej najdl.

    OdgovoriIzbriši
  9. hm... goveja juha! pa kislo mleko in ajdovi žganci zihr ;O) čaki sej teh jedi je ogromno... izpostavila bi tud potico - to lahko tud enkrat poskusiš pripravit; je kar izziv! :)

    OdgovoriIzbriši
  10. men je pa najboljša pehtranova potica, ki jo speče moja mami po receptu vandeline:)

    OdgovoriIzbriši